Filled Under: ,

Yemeye Doyamayacağınız Ispanak Salatası

Share

Ispanak yemeği, kreşte büyüdüğüm o günlerden itibaren kabusum oldu. Her öğle yemeğinde ıspanak mı çıkar,
çıkarmış. Bu yaşıma kadar ıspanağı ağzıma sürmedim. Ama derler ya insanın vücudundaki eksik maddeleri canı çekermiş diye; hiç yemediğim ıspanağı canım çeker oldu. Ben de bu ıspanağın salatası da yapılır kesin dedim. Ege'i değil miyiz, her otun salatasını yaparız. Şöyle zeytinyağlı, bol ekşili. Bir koşu gittim bebek ıspanak aldım. Koca yapraklı, kendinden geçmiş ıspanaklarla da uğraşmanıza gerek yok. Bebek ıspanaklar hem diri hem de koyu yeşil yapraklarıyla çok daha yenilesi duruyor.

Neyle Ne Gider'de tüm ıspanak yemeği sevmezler için mucizevi, demir bombası ıspanak salatası tarifi geliyor.

3-4 kişilik / Hazırlama süresi: 20 dk

Malzemeler:
  • Bir demet bebek ıspanak
  • 2 çorba kaşığı zeytin yağı
  • 3 çorba kaşığı nar ekşisi
  • 1 çay kaşığı tuz
İsteğinize göre süsleme için;
  • Bir avuç büyük parçalar halinde kırılmış ceviz
  • Bir avuç nar
  • Küp şeklinde kesilmiş keçi peyniri
Hazırlanışı:

Bebek Ispanakları tek tek iyice yıkayalım. Çok topraklı bir bitki olduğu için yıkamaya zaman ayırmanız gerekli. Zaten bu salatanın hazırlığının dörtte üçü ıspanak yıkamayla geçiyor.

Yıkadığınız ıspanakları ellerinizle büyük parçalar halinde parçalayın. Bıçak kullanmamak her daim sağlıklıdır.

Böldüğünüz ıspanakların üzerine 1 çay kaşığı tuzu, 2 çorba kaşığı zeytin yağını ve 3 çorba kaşığı nar ekşisini ekleyin ve güzelce karıştırın. Salatanız hazır. Dilerseniz süslemeye geçin.

Ben yalnızca ceviz seviyorum üstünde. Fırında tavuk ve arpa şehriye ile ıspanak salatası çok güzel gider. Bir de küçük salata kaselerinde kişiye özel servis ederseniz, hem yediğiniz öğünün miktarını bilirsiniz hem de çok daha iştahlı yersiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder